میکسر بتن توین شفت ( میکسر بتن دو محوره) |شرکت عمران واژه

بهترين نوع ميكسر بتن مورد استفاده در بچینگ پلانت كه در سیستم های عمرانی روز جهان هم به کار گرفته می شود ميكسر توين شفت يا دو محور می باشد و مانند دو ميكسر وان شفت كه در كنار هم قرار داده شده است می باشد.

این نوع میکسرها از نظر قیمت بالاتر از دیگر میکسرها است ولی از نظر کیفیت بهترین تولید را در زمان کم نسبت به دیگر میکسرها دارد.

طرز کار

مصالح خشك همراه آب از بالاي ميكسر به داخل آن ريخته مي شود و بعد ميكس از پايين با باز شدن دريچه ظرف چند ثانيه تخليه ميشود. اين ميكسرها بدنه دو تكه دارند كه بدنه اول از ورق معمولي و تكه هاي داخلي از كاشي هاي قابل تعویض چدني ضد سايش تشكيل مي شود. و پارو هاي قابل تعویض ضد سایش مخصوص روي دو شفت داخل ميكسر، مصالح را عالي و با سرعت مخلوط مي كند.

موارد استفاده

ميكسرهاي دو محوره (توين شفت) قابليت نصب بر روي انواع بچينگ پلانت(ايستگاه مركزي بتن آماده) و دستگاه هاي جدول زن و بلوك زن و دستگاه هاي قطعات بتني را دارا مي باشد.
ميكسر توين شفت نسبت به ميكسرهاي رايج ديگر توانايي توليد بتن بيشتر در زمان كمتر را دارد.

وظیفه میکسر بتن، آماده کردن بتن با کمترین زمان و با بالاترین کیفیت می باشد، میکسر تویین شفت این دو عمل را به خوبی انجام می دهد.

از این میکسرها برای انواع بتن ها مانند بتن فشرده غلتکی، RCC و… در راه سازی، سد سازی، پل سازی و دیگر پروژه های بزرگ عمرانی می توان استفاده کرد.

میکسر بتن توین شفت - تویین شفت - میکسر بتن - دو محوره

اندازه های مورد استفاده

رده تویین شفت 1 2 3 4 5 6 7
اندازه (متر مکعب) 0.5 1 2 3 4 5 6

شکل ظاهری

این نوع میکسرها از نظر ظاهری دارای دو شفت موازی نسبت به هم هستند، این شفت ها با افق نیز موازی می باشند
دریچه ای برای تخلیه بتن که توسط جک بادی(پنوماتیکی) یا جک هیدرولیکی عمل باز و بسته شدن را به صورت دوار انجام می دهد در وسط قسمت پایین تعبیه شده که مصالح میکس شده توسط ناخنی های در حال چرخش به بیرون از میکسر داخل شوت هدایت می شود.

اندازه های مورد استفاده

این نوع میکسر ها سایز 0.5 متری 1 متری 1.25  متری 1.5 متری 1.75 متری 2 متری 2.5 متری و 3 متری و بالاتر از 3 متر نیز موجود است.

استهلاک کم

اجزای داخلی(محلی که بتن در آنجا میکس می شود) مثل بازویی یا ناخنی ها (پنجه ای) طوری طراحی شده اند که دارای کمترین سایش در برخورد مصالح به کاشی دیواره ها و کاشی ها ی کف را دارند چون که در زمان میکس مصالح در وسط میکسر در حال به هم ریختن هستند به نحوی که کمترین ارتباط را با دیواره ها دارند از این رو دارای شاهد سایش کمی در دیواره ها هستیم.

از مزایای این نوع میکسر ها کارکرد آرام این نوع میکسرها می باشد این عملکرد آرام باعث می شود که کیفیت بالاتری نسبت میکسر دیگر داشته باشد.

میسکر بتن توین شفت دو محوره بچینگ پلانت

طرز میکس شدن مصالح در میکسر تویین شفت

حرکت رفتی وچرخش به دور خود و چرخش مخالف شفت ها باعث بالا رفتن درصد همگنی در کوتاه ترین زمان ممکن می شود
صرفه جویی در مصرف سیمان یکی از مزیت های استفاده از میکسرهای تویین شفت می باشد صرفه جویی به این علت است که در چون که در زمان پایین به بیشترین درصد همگنی می رسد و بتن به استحکام بالایی می رسد ولازم نیست برای استحکام بیشتر سیمان بیشتری مصرف کرد از اینرو برای پروژه های بزرگ استفاده از میکسر تویین شفت از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

این میکسر با داشتن قدرت میکس بالا قادر است عمل اختلاط کامل را در ۳۰ ثانیه و عمل تخلیه را در ۴ ثانیه و عمل بارگیری را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

میکسر تویین شفت در زمان پایین می تواند بهترین درصد اختلاط مواد را تولید کند.

میکسر تویین شفت قابلیت میکس و اختلاط بالایی تا هموژن ۹۵ درصدی را دارا می باشد این میکسر با داشتن دو محور برای اختلاط و بازو های چند بعدی قابلیت اختلاط مواد یا مصالح را به صورت کامل دارد و با استفاده از یک لایه به عنوان محافظ بدنه از جنس چدن ضد سایش باعث مقاومت زیاد و فرسوده نشدن بدنه می‌شود با استفاده از این میکسر شما می‌توانید مقاومت بتن خود را تا چندین برابر افزایش دهید که باعث صرفه جویی در مصرف سیمان هم می شود.

ميكسر توين شفت جوابگوي بزرگترين شركت هاي عمراني از جمله برج سازي، سد سازي، راه سازي، انبوه سازان مسكن، مجتمع هاي تجاري و صنعتي و مسكوني و … كه نياز به ظرفيت بتن بالا را مي باشند هست.

میکسر بتن توین شفت - تویین شفت - میکسر بتن - دو محوره

تجهیزات میکسر تویین شفت:

  • دریچه تخلیه کاملا آبندی شده
  • گیربکس با ضریب اطمینان بالا
  • الکتروموتور برای تولید نیروی محرکه
  • دنده ها و چرخ زنجیر ها
  • یاتاقان بندی عالی
  • بازوهای ضد سایش و مقاوم
  • بدنه داخلی ضد سایش
  • دو عدد شفت از بهترین جنس ممکن
  • جکهای دریچه
  • شیر برقی های دریچه
  • تجهیزات جانبی

این نوع میکسر دارای دو گیربکس (حلزون وچرخ حلزون یا خورشیدی) است که توسط تسمه یا چرخ زنجیر که به یک الکترو موتور وصل است حرکت می کند و دو شفت میکسر را می چرخاند
جنس بازویی های داخل از چدن نشکن و جنس ناخنی و کاشی ها از جنس چدن ضد سایش است.

قسمت آببندی میکسر

قسمت سر شفت ها به طوری آب بندی شده است که دارای عمر بالایی در اثر کار کرد مداوم می باشد و گریس پمپی که سر شفت ها را گریس کاری می کند به آببندشدن شفت ها کمک می کند و طوری طراحی شده اند تابه راحتی قابل تعمیر و تعویض باشند.

گریس کاری میکسر

دراین نوع میکسرها بخش گریسکاری برای آببند کردن سر شفت ها از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که اگر از گریسکاری دایم و منظم انجام نشود قسمت آببند معیوب شده برای اینکه اینکه گریس کاری مطمئن انجام شود می توان از گریس پمپ برقی (که قابلیت اتوماتیک کردن را داشته باشد) استفاده کرد.

میکسر بتن – میسکر توین شفت – میکسر بتن توین شفت – میکسر دو محوره – بچینگ پلانت – توین شفت – بتن آماده – اختلاط بتن – ایستگاه مرکزی بتن